چک لیست سئو

ساخت وبلاگ

امروزه تبلیغات اکثری در فضای وب اعمال میشود چک لیست سئو و صاحبان مشاغل با ساخت‌و‌ساز تارنما های اینترنتی در عملکرد می باشند تا علاوه بر آشنا شدن یوزرها با وبسایت متبوع، از سرویس ها و تولیدها آنها نیز به کار گیری نمایند و این دستور برای صاحبان مشاغل سودآور میباشد.

همینطور شناخته خیس شدن تارنما ها در موتورهای جست و جو نیازمند راهیابی به شیت نخستین حاصل گوگل میباشد. درین راستا، یکی شایسته ترین و مطمئن ترین راهکارها، seo وب سایت یا این که seo وبسایت میباشد.

seo یک تارنما با جذب یوزرها بیشتر و ارتقا بازدید های وب سایت موجب ارتقای مرتبه ی آن در برگه حاصل گوگل میگردد.

یکی‌از دیگر از راهکارهای ارتقاء جايگاه تارنما در نتیجه ها گوگل، تبلیغات در گوگل یا این که گوگل ادوردز تلقی می‌گردد. در سال های اخیر ابهامات بخش اعظمی در زمینه‌ی با گوگل ادوردز ساخته شده است. در‌این نوشته‌ی‌علمی به اثر تبلیغات گوگل بر بهینه سازی وبسایت خوا‌هیم پرداخت.

ولی پیش از اینکه به اثر گوگل ادوردز در بهینه سازی وبسایت بپردازیم، به تاریخچه ی تبلیغات گوگل و طرز تکوین آن اشاره خوا‌هیم کرد.

تاریخچه تبلیغات Google
در سال 2000 و پیش از نشر Google Ads (Google AdWords قدیمی)، گوگل دربرگیرنده یک موتور جستجوی تماماً ارگانیک و فارغ از تبلیغات بوده میباشد. با اعتنا به تصویر پایین، حتی یک تبلیغ هم در آن یافت نمیشود.

صفحه ها سوای تبلیغ در گوگل به بازاریابان قابلیت می اعطا کرد تا در یک وضعیت به طور کاملً هم اندازه با یکدیگر رقابت نمایند. در‌این راستا موتور جست و جوی‌بار گوگل از پژوهش چگونگی صفحه های و بک لینک و پیوند ها برای درجه بندی این صفحه های به کار گیری میکرد. ولی با ورود Google AdWords، این موقعیت به کلی عوض میشود.

با آماده شدن قابلیت تبلیغات در صفحه ها، وبسایت هایی که نمی توانستند خویش را در یکی‌از صفحه های حاصل گوگل قرار دهند، اینک میتوانند به راحتی با صرف هزینه هایی برای تبلیغات، بدین صفحه ها دسترسی پیدا نمایند. این مورد فورا منجر شد تا اشخاص این پرسش در ذهنشان مطرح خواهد شد که چه اتفاقی برای مشاغل و سایت هایی می افتد که هزینه ای برای تبلیغات پرداخت نمی‌کنند؟ آیا آن‌ها به اندازه بقیه صفحه هاِ مجهز به تبلیغات، به توفیق می رسند؟

اینجاست که خبرپراکنی ی اثر گوگل ادز بر بهینه سازی وبسایت صورت میگیرد.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 30 تير 1401 ساعت: 15:20

این تغییر‌و تحول الگوریتم به گوگل امداد چک لیست سئو کرده تا بالاتر از لغات کلیدی پیش برود. به لطف الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل قادر است مسئله یک اینترنت پیج را عالی ادراک نماید و در مشت استفاده کننده قرار دهد. 

۲۷.محتوای تکراری
محتوای تکراری در یک تارنما یکسان (حتی با یه خرده تغییر‌و تحول) میتواند تأثیر منفی بر قابلیت و امکان رویت موتور جستجوی وب سایت بگذارد.

۲۸. Rel=Canonical
به کارگیری صحیح از این تگ قادر است بازدارنده از آن خواهد شد که گوگل سایتتان را بخاطر داشتن محتوای تکراری جریمه نماید.

۲۹. باصرفه‌سازی تصویر
تصاویر درواقع سیگنال‌های ارتباطی مهمی را از روش اسم فولدر، متن alt، تیتر، توضیحات و کپشن به موتورهای کاوش ارسال می‌نمایند. از تصاویر معدود وسعت ولی با کیفیت خوب استعمال نمایید. شما می‌توانید از ابزارهای آنلاین برای compress کردن عکس فارغ از افت چگونگی به کار گیری فرمائید .

۳۰. تازگی محتوا

 الگوریتم کافئین گوگل به محتوای بروزرسانی گردیده و نو منتشر گردیده عشق و علاقه داراست، به ویژه برای جستجوهای حساس به فرصت. گوگل با تأکید بر این برهان اصلی تاریخ واپسین بروزرسانی صفحه های خاص را نشانه می دهد.

۳۱. وسعت بروزرسانی‌های محتوا
بازنویسی‌ها و تغییرات عنایت متعددی دارا‌هستند. اضافه کردن یا این که بی نقص کردن محتوا مهمتر از تغییر تحول ترتیب تعدادی کلمه و واژه یا این که اصلاح یک نادرست تایپی میباشد.

۳۲. سوابق بروزرسانی‌های شیت
یک کاغذ در زمان مجال چندین وقت به یکسری وقت بروزرسانی می‌گردد؟ روزمره، هفتگی یا این که هر پنج سال؟ فراوانی بروزرسانی‌های شیت نیز در تازگی آن نقش دارااست.

۳۳. برجستگی کلمه و واژه کلیدی
ظهور یک کلمه و واژه کلیدی در ۱۰۰ واژه و کلمه نخستین یک محتوای کاغذ با مرتبه‌بندی‌های ورقه نخستین گوگل همبستگی داراست.

۳۴. کلمه و واژه کلیدی در تگ‌های H2 یا این که H3
ظهور واژه کلیدی به صورت یک تیتر فرعی در فرمت H2 یا این که H3 یک سیگنال ارتباطی ضعیف دیگر میباشد. درواقع جان مولر از گوگل می گوید:

«این تگ‌های تیتر (عنوان) در HTML به ادراک ساختار ورقه یاری می‌نمایند».

۳۵. چگونگی لینک و پیوند خروجی
بخش اعظمی از سئوکاران بر این باورند که پیوند خروجی به وب سایت‌های مرجع سیگنال‌های پشت گرمی سازی را به گوگل ارسال می‌نماید. یک تفحص اخیر این زمینه را تأیید می‌نماید.

۳۶ . تم لینک و پیوند خروجی
براساس الگوریتم هیل تاپ گوگل ممکن میباشد از محتوای صفحاتی که پیوند می کنید تحت عنوان یک سیگنال ارتباطی به کارگیری نماید. مثلأ در صورتیکه یک برگه درباره خودرو دارید که به صفحه ها مربوط به فیلم لینک و پیوند می‌نماید، گوگل تصور می‌نماید که برگه شما درباره خودروهای باطن فیلم میباشد، خیر اتومبیل.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 111 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 14:28

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) که بین ایرانیان چک لیست سئو به گوگل آنالیتیکز یا این که گوگل بررسی نیز مشهور میباشد، یکی شایسته ترین ابزارهای گوگل برای ارزیابی داده‌ها، محاسبه وبسایت و پژوهش ترازو ترافیک وب سایت میباشد که از روش آن می‌اقتدار به پژوهش آمارهای مرتبط با کمپین دیجیتال مارکتینگ نیز پرداخت و استراتژی بازاریابی دیجیتال تارنما خویش را بهبود داد. این نوشته‌ی‌علمی وبلاگ اینترنت سر به فراگیری گوگل آنالیتیکس می پردازد تا از روش تجهیزات مجانی آن بتوانید به پرورش حصول‌وکار آنلاین خویش امداد نمائید.

گوگل آنالیتیکس چیست
GA یک ابزار تحلیلی میباشد که ریزه کاری عمیقی از کوشش اینترنت‌وبسایت و یا این که همت برنامه بدست می دهد. این ابزار با تک تک تولیدات بازاریابی گوگل مخلوط می گردد ( به عنوان مثال گوگل ادز، سرچ کنسول و دیتا استودیو) و آن را تبدیل به یک آیتم بسیار مشهور برای هر کسی ساخته که از ابزارهای گوگل به کار گیری می‌نماید.

کیفیت به کارگیری از گوگل آنالیتیکس
در حالتی که حساب ندارید یک حساب ساخت‌و‌ساز فرمایید.

یک اسم، URL و صنعت اینترنت‌سایتی که می خواهید آن را دنبال فرمایید اضافه نمایید.

کد پیگیری جاوااسکریپت گزینه نظرتان را اخذ فرمایید که‌این به GA قابلیت و امکان تحقیق بر سایتتان را میدهد.

این کد را مستقیما پس از تگ اضافه نمائید (ریزه کاری بیشتر در پایین).

پرتال GA تان را بازدید فرمائید و با نگاه به نصیب “گزارش‌های به طور همزمان” (“Real-Time reports”) ملاحظه کنید آیا کدتان شغل می‌نماید و در عین اکنون در جاهای متعدد سایتتان در تب‌های متفاوت یا این که در تلفن‌تان کلیک فرمائید. این گزارش دست کم می بایست یک بازدیدکننده را به تارنما اکران دهد (آن بازدیدکننده شمایید)

سفارش اینترنت سر: تبلیغات گوگل ادوردز چیست و چرا می بایست از آن بهره مند شد؟ب چیست؟

بعد ها و معیارهای گوگل آنالیتیکس

به خواسته به کار گیری برنده از GA بایستی بعد ها و معیارها را فهم نمائید. اینجانب آسوده‌ترین شیوه را به شما سفارش میدهم تا به‌این قضیه تصور کنید:

بعدها: متغیرهای قطعی. نمونه‌های محور مشمول اسامی، رنگ‌ها و جای ‌ها می باشند.

معیارها: متغیرهای پاره ای. نمونه‌های محور مشمول سن، دما و جمعیت هستند.

و یا این که آنطور که پروفسور میگوید: “معیارها چیزهایی می باشند که می توانید روی آنان انجام ریاضی اعمال دهید” این عبارت زیاد فصیح وجود ندارد ولی به عمل میاید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 14:14

بخشی از سعی درست تارنما‌های چک لیست سئو وردپرسی به لبریز یا این که خالی بودن فضای ذخیره آنان گشوده می شود. چنانچه فضای ذخیره یک سایت مالامال باشد، سعی آن به صورت بدون شوخی مبتلا اختلال می گردد. به همین خیال و خاطر یکی‌از قسمت‌های اساسی در روند فعال سازی وبسایت، تعیین نوع هاست میباشد.

ولی در صورتی‌که به هر دلیلی در حین کار وبسایت با اختلال فضای ذخیره مواجه گردید، راهکارهای کمکی‌ وجود دارااست که با به کار گیری از آنان می‌قدرت تا حدی ایراد را بر طرف کرد. کاهش وسعت عکس‌های وبسایت فارغ از جراحت رساندن به چگونگی آن‌ها،  بکاپ گیری از محتوای وردپرس از روش پلاگین‌های وردپرسی بکاپ راهکارهای معمولی‌ای برای رفع نقص‌ فضای ذخیره می‌باشند. ضمن این طرز‌ها، به کار گیری از گوگل درایو و اتصال وردپرس به آن نیز می تواند فضای در دسترس سایت شمارا ارتقا دهد. بنابراین در حالتی که مبتلا کمبود دور و اطراف بر روی ‌هاست گردید میتوانید از این دور و اطراف نیز در کنار فضای‌ هاست خویش به کار گیری نمائید و در هنگام نیاز آن را فراخوانی کرده و روی‌ هاست اینترنت سایتتان آپلود نمایید.

به خاطر داشته باشید که استعمال از فضای یک پارچه برای ذخیره داده ها بسیار عالی میباشد به این ترتیب در هنگام فعال سازی سایت کیفیت خوب ترین ‌هاست ما یحتاج را تعیین نمایید و به به کار گیری از این شیوه‌ها دل نبندید.

درپی این مقاله طرز اتصال وردپرس به گوگل درایو را به شما میاموزیم. با ما هم پا باشید.

مزایای اتصال گوگل درایو به کتابخانه تعدادی رسانه‌ای تارنما وردپرس
همگی عده ای که به شکلی با داده ها آنلاین رمز و عمل دارا‌هستند، گوگل درایو را میشناسند. گوگل درایو تحت عنوان یک فضای ذخیره ابری تعدادی سالی میباشد که در دسترس کلیه‌یوزرها گوگل قرار گرفته میباشد. گوگل به هر حساب ۱۵ گیگا بایت فضای بدون پول تخصیص می دهد. این فضای، وسعت قابل توجهی را در مشت سایت‌های وردپرسی میگذارد که برا آنان رویکرد گشا میباشد.

اتصال گوگل درایو به وردپرس،نگرانی ناشی از کمبود محیط را کاهش می دهد. بدین ترتیب شما با وقار خیال و خاطر بیشتری میتوانید ویدئوها، تصاویر و پوشه‌های صوتی کیفیت عالی‌تری را منتشر نمائید. وجود فضای در دسترس بیشتر نگرانی شما‌را برای کمبود محیط بر روی‌ هاست کمتر می‌نماید.  این مزیت برای تمامی تارنما‌های ورد پرسی، از یک وب لاگ بی آلایش تا دکان‌های توسعه یافته آنلاین آیتم اعتنا میباشد.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 26 تير 1401 ساعت: 15:59


در یک اینترنت‌وبسایت گونه های مختلفی از لینک و پیوند داخلی وجود چک لیست سئو داراست. پیوند‌هایی که در ورقه اساسی شما جای‌دارد ، پیوند‌های جانور در منوها ، لینک و پیوند‌های مرتبط با واپسین پستهای شما ، پیوند‌های قضیه‌ای و …  . در پی به توضیح مختصر هرمورد می پردازم.

پیوند‌های موضوع‌ای (Contextual Links) :
پیوند‌هایی که در داخل متن مطالب خویش به بقیه صفحه های سایتتان می‌دهید به لینک و پیوند‌های موضوع‌ای (Contextual Links) پر اسم و رسم می باشند.

با لینکهای مسئله‌ای یوزرها را به مطالب دیدنی و مرتبط دیگر سایتتان ارجاع می دهد. همینطور به موتورهای کاوش می‌فهمانید که کدام صفحه های سایتتان به آن مقاله مرتبط میباشد.

مثلا اینجانب درپی این مقاله به زمینه seo میپردازم. خویش بهینه سازی مسئله مفصلی میباشد و اینجانب تنها بایستی توضیحی کوتاه درباره آن ارایه کنم. توضیح وقتگیر‌خیس کلیه خواننده را به بیراهه میبرد و هم این نوشته‌ی‌علمی را از قضیه اساسی خودش بیرون می‌نماید.

پس اینجانب با کلمه و واژه کلیدی مد نظرم مثل “راهنمای جامع بهینه سازی” یوزرها را به مطلبی جامع‌خیس درباره آن زمینه لینک و پیوند میدهم تا هر کسی نیاز داشت به استیناف آن بپردازد. موتورهای کاوش هم به این صورت متوجه می شوند که مقاله مرتبط با seo کدام مقاله از وب سایت اینجانب میباشد.

پیوند‌های قضیه‌ای زیرا در بدنه اساسی محتوا قرار دارا‌هستند با عنایت‌ترین لینک و پیوند‌ها نزد گوگل به اکانت می آیند.

لینک و پیوند‌های درختی (Hierarchical Links) :
میان صفحاتی از وب سایت شما که دارنده خواص بابا-فرزندی میباشند می بایست پیوند‌های درختی ساخته خواهد شد. برای ادراک خوب این مورد به فهرست مطالب یک کتاب اعتنا فرمائید. از جمله هر قسمت یک کتاب دارنده یک قضیه میباشد و آن نصیب هم دارنده تحت موضوعاتی است. پس نصیب اساسی تحت عنوان بابا و پایین موضوعاتش تحت عنوان فرزندان آن نصیب می باشند. به طور طبیعیً ذیل مسئله یک قسمت فرزندی برای نصیب دیگر وجود ندارد.

در وب سایت شما رد و بدل شدن لینک و پیوند دربین صفحه ها بابا و فرزند الزامی میباشد. از جمله یک تارنما فروش اثاثیه خانگی را در لحاظ بگیرید. بخشی برای فروش اسباب و اثاث صوتی و تصویری داراست و بخشی برای فروش اسباب آشپزخانه.

حال شما بایستی در بین صفحه های فروش یخچال فریزر و اثاثیه آشپزخانه لینک و پیوند سازی اعمال دهید. ولی لزومی ندارد فی مابین شیت فروش بخچال و اثاثیه صوتی تصویری لینکی رد و بدل خواهد شد.

همینطور به کارگیری از فلش (breadcrumb) در وب سایت منجر میگردد که گوگل فهم بهتری از ساختار درختی وبسایت شما داشته باشد.

 

لینک و پیوند‌های مطالب مرتبط (Related Posts Links) :
در انتهای مقاله‌ها هر سایتی معمولاً بخشی به اسم مطالب مرتبط وجود داراست. در صورتی‌که وب سایت وردپرسی دارید این نصیب معمولاً در اکثر پوسته‌ها وجود دارااست. در صورتیکه هم قالبتان این امکان را نداشته باشد به راحتی می توانید با نصب یک پلاگین آن را تولید نمائید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 225 تاريخ : چهارشنبه 22 تير 1401 ساعت: 14:43


درخصوص پیوند سازی یک سری نکته حیاتی وجود داراست که باهم چک لیست سئو در موردشان سخن میکنیم. اولی نکته را به جواب به سؤال ذیل تخصیص میدهیم:

با چه متنی بایستی لینک و پیوند بدهیم؟
متن پیوند یا این که به اصطلاح انکر تکست (anchor text) به عبارتی متنی میباشد که پیوند می‌شود. طبق اصول بهینه سازی خوب میباشد که عبارات کلیدی پیوند شوند ولی خیر اینکه با یک کلمه و واژه یا این که عبارت اثبات در تمامی جا پیوند سازی کنیم. در واقع نباید با Exact keyword پیوند سازی کنیم بلکه طرز صحیح این میباشد که دایره ای از عبارات شبیه را فراهم کنیم و هر وهله با یکی‌از آنان به ورقه متبوع لینک و پیوند دهیم. طبیعی میباشد که‌این عبارت ها بایستی با واژه و کلمه کلیدی مهم ورقه مقصود ما تشابه و رابطه معنایی داشته باشند. برای مثال در صورتی می‌خواهید به شیت ای که در امر عصر آیلتس نوشته اید لینک و پیوند بدهید. با عبارت های تحت و از صفحه ها متعدد به آن پیوند دهید.
• عصر آیلتس
• شایسته ترین کلاس آیلتس
• زمان آموزشی آیلتس
• فراگیری لهجه آیلتس

پند!
برای کشف کردن عبارات شبیه یا این که بازرسی عبارات کلیدی از خدمت های بدون‌پول سفارش کلمه ها کلیدی شبیه و یا این که از پیشنهادات خویش گوگل در انتهای شیت حاصل کاوش به کار گیری نمائید.
به تعداد سنجیده، پیوند داخلی بدهید
راهنمای گوگل وبمستر سفارش می‌دهد که در هر ورقه به تعداد سنجیده لینک و پیوند داخلی بسازید تا هم گوگل به ورقه شما مشکوک نشده و آن را اسپم نکند و هم اینکه مخاطب مبتلا سردرگمی و وحشت نشود! ولی ترجیحا در هر برگه دست‌کم بایستی یک پیوند داشته باشید.

از یک شیت، ترجیحا یک پیوند به کاغذ آیتم نظرتان بدهید
متأسفانه برخی از جدید کاران به نادرست فکر‌میکنند که در‌حالتی که از یک ورقه یک‌سری توشه به برگه مقصود پیوند داخلی بدهند احتمال کراول شدن کاغذ غرض فراتر می رود. در حالی که اینگونه وجود ندارد و در حالتی که یک‌سری لینک و پیوند به یک کاغذ واحد بدهید، گوگل صرفا انکر تکست فراتر در شیت را آیتم اعتنا قرار می‌دهد. با تکرار این طرز صرفا ممکن میباشد به ناوبری یوزرها در تارنما یاری فرمائید به شرطی که زیاده روی نکنید.

از یک انکر تکست یکسان برای پیوند دادن به دو ورقه متعدد تارنما به کارگیری نکنید!
در‌حالتی که اینگونه اشتباهی را مرتکب گردید گوگل هم به نادرست می افتد و فکر میکند که هردو شیت دقیقا دارنده موضوعی یکسان می باشند. سفارش می‌کنیم که برای هر پیوند داخلی از متن توصیفی متفاوتی منفعت ببرید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 21 تير 1401 ساعت: 13:36


1. لینک و پیوند‌های داخلی در ساخت‌و‌ساز صفحه ها دارای اعتبار نقش دارا‌هستند چک لیست سئو مهمترین مزیت لینک و پیوند داخلی این میباشد که قادر است مهمترین صفحه های اینترنت‌تارنما شما‌را به گوگل معرفی نماید. اما پیوند‌های داخلی دقیقاً به اندازه بک پیوند‌ها موجب ارتقا اعتبار اینترنت‌وبسایت شما نمی شوند، ولی میتوانند به بهبود جايگاه بندی بعضا از صفحه های شما در موتورهای کاوش یاری نمایند. شما می توانید با اجرای یک استراتژی لینک و پیوند داخلی مؤثر، یک ساختار سلسله مراتبی کارآمدتر را برای صفحه های وبسایت خویش ساخت نمایید.

 

 مثلا، شما یک اینترنت‌تارنما برای فروش دوچرخه دارید. به جهت این‏که تناسب دوچرخه با دوچرخه سوار التفات متعددی دارااست، شما می توانید صفحه ها هرکدام از تولیدات خویش را به راهنمای گزینش دوچرخه مطلوب پیوند دهید. زمانی تعداد متعددی پیوند داخلی به ورقه راهنما اشاره نمایند، احتمالاً گوگل این برگه را ارزشمندتر از دیگر صفحه های تشخیص میدهد.

 

 2. پیوند داخلی موجب ارتقاء برهه زمانی فرصت ماندن اشخاص در وب سایت میشوند
لینک و پیوند داخلی موجب هدایت خوب اشخاص در اینترنت‌تارنما می‌گردد و یوزرها ریلکس‏خیس می‌توانند صفحه ها متفاوت وبسایت را پیدا نمایند؛ به این ترتیب یوزرها برای یافتن مطالب متفاوت در وبسایت، دوران مجال بیشتری را در یک وبسایت صرف می‏نمایند. با وجود اینکه به کارگیری از پیوند‌های داخلی برای بهبود تجارب مخاطب در حق تقدم جای‌دارد، ولی این لینک و پیوند‏ها با ساخت و ساز ساختار سلسله مراتبی در اینترنت‌تارنما، سرعت خزیدن تارنما شما‌را هم ارتقاء میدهند. درنتیجه موتورهای کاوش میتوانند در هر بازدید صفحه های بیشتری را جايگاه بندی نمایند.

 3. پیوند‌های داخلی برای ساخت ساختار وبسایت بسیار اثرگذار میباشند.

 برای اجرای لینک و پیوند سازی داخلی، قطعاً می بایست از برخی از ابزارها و خدمت‌های بهینه سازی

ی کیفیت بالا به کارگیری نمائید تا بتوانید سرعت کارایی وبسایت شما بهبود اعطا کرد و در غایت  نتیجه ها بهتری را حصول فرمایید. شما برای استخراج به شایسته ترین نتیجه ها به طبعً بایستی این ابزارها و خدمت‌ها را در مشت داشته باشید:
 Google analytics

 Website auditor

 Rank tracker

Inteal Links for بهینه سازی: Best Practices 2022

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 103 تاريخ : دوشنبه 20 تير 1401 ساعت: 13:48


درباره‌ی متا تگ های اساسی seo، قبلا یک مقاله جامع و بی نقص چک لیست سئو تهیه و تنظیم کرده و در اختیارتان قرار دادیم. تگ نوفالو، یک کدام از تگ هایی میباشد که درصورتی که برای پیوند های داخلی تارنما مصرف شود، مضر خواهد بود. از این تگ معمولاً برای پیوند های فرنگی وبسایت به کار گیری می‌گردد. که ولی استعمال از آن برای تک تک پیوند های فرنگی هم پیشنهاد نمی شود.

 

 

 

نبود کاغذ در نقشه وبسایت
فولدر Robots.txt و نقشه وبسایت، به عنوان مثال مواقعی می باشند که به ایندکس عالی صفحه های امداد می‌نمایند. البته در حالتی که که نشانی یک شیت در نقشه وبسایت وجود نداشته باشد، به طبعً نمی‌اقتدار انتظار داشت که صحیح به وسیله خزنده ها نظارت و ایندکس شوند. در دنیای seo، اصطلاحی که برای این صفحه ها به شغل برده میشود، اصطلاح صفحه ها یتیم میباشد. برای رفع این نقص‌، می توانید از تگ جدید ایندکس به کار گیری فرمائید.

 

عمق خزش برگه بیشتراز سه کلیک
هرچه که تعداد کلیک های ما یحتاج چهت نیل به یک کاغذ بیشتر باشد، گوگل برای آن شیت قیمت کمتری قائل شود. در فیض خوب میباشد که عمق خزش صفحه ها اصلی وبسایت را نادر و در حداکثر ۳ کلیک انتخاب نمائید.

 

به کار گیری از یک لینک و پیوند داخلی
همان گونه که قبلا گفته شد، مقصود استعمال از لینک و پیوند داخلی، نماد دادن رابطه موضوعی دربین صفحه های تارنما میباشد. در فیض در صورتی‌که صرفا از یک پیوند (مانند لینک و پیوند ورقه مهم) به کار گیری فرمایید، هم در seo و هم در تجارب کاربری امتیاز منفی خواهید گرفت.

 

ریدایرکت ۳۰۱
به کارگیری بیشتراز اندازه از لینک و پیوند های داخلی سبب به از در بین رفتن میزان دارایی وب سایت گردد، خصوصاً برای سایتهای والا با تعداد صفحه ها بالا. در فیض تا حد قابلیت از ریدایرکت ۳۰۱ جز در مواقع ضروری، به کارگیری نکنید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 188 تاريخ : شنبه 18 تير 1401 ساعت: 15:15


لینک و پیوند های داخلی در گونه های مختلفی وجود دارا‌هستند. از لینک چک لیست سئو و پیوند سازی داخلی می اقتدار در صفحه های اساسی وبسایت و همینطور در پست گذاری ها به کار گرفت. در این مکان به سیرتکامل مختصر به اموزش لینک و پیوند سازی داخلی برای شما دوستداران خوا‌هیم پرداخت:

لینک متنی
لینک داخلی بدین موردها محصور نمیشود و نوع دیگری نیز وجود داراست که به آن لینک و پیوند متنی میگویند. لینک متنی را می شود به محتوایی که دارید اضافه فرمائید.

نمونه: یک لینک و پیوند متنی میباشد یعنی شما یک پیوند متنی ساخت نموده اید که با کلیک روی این متن به کاغذ اساسی وب سایت ما هدایت خواهید شد.

لینک و پیوند متنی شایسته ترین شیوه برای هدایت یوزرها به سوی مطالب اثرگذار و مربوط به مورد موردنظرشان میباشد. با به کار گیری از پیوندهای متنی می اقتدار سرعت موتورهای کاوش را در جهت یافتن عنا وین و صفحه ها ما یحتاج بهبود داد. هرچقدر پیوندهای داخلی موءثر تری را به شغل ببرید برای سئوی تارنما تان خوب خواهد بود. پیوندهای متنی خویش مشتمل بر دو نوع تحت می باشند:

الف) لینک و پیوند دستی
پیوندهای دستی معمول ترین پیوندهای داخلی وب سایت میباشند. این پیوند سازی همان گونه که از نامش معین میباشد دستی و فارغ از به کارگیری از کدنویسی خاص و یا این که به فعالیت بردن پلاگین ای می قدرت از آن بهره مند شد.

اکثری می‌پرسند که به چه شکل لینک و پیوند سازی داخلی ایفا دهیم؟ خب در‌این موردها شما به طور دستی از صفحه های متعدد وب سایت خویش به شیت مقصود پیوند می دهید. برای مثال درصورتی که میخواهید با واژه «خرید بلیط هواپیما» یک کاغذ خاص خویش را بالا بیاورید، کافی میباشد که از صفحه های گوناگون وبسایت با این عبارت به ورقه مقصود پیوند داخلی تولید فرمائید.

 

ب) لینک و پیوند خود کار
این نوع پیوند سازی برخلاف نحوه دستی به صورت اتومات شکل میگیرد. برای این مراد با به کارگیری از پلاگین های ما یحتاج و یا این که از روش کد و نرم افزار نویسی لغت ها کلیدی موردنیاز را به صورت پیوند در وبسایت به اکران می‌گذارد. خرید پلاگین Interlinks Manager یکی افزونه های مرتبط برای این فعالیت میباشد که به طور خود کار شغل می نماید.

شاید بتوان از این پلاگین interlinks manager تحت عنوان مهمترین پلاگین در موضوع لینک و پیوند داخلی در وردپرس اسم موفقیت. روش عمل با این پلاگین بسیار شل میباشد. کافی میباشد که شما یک‌سری انکرتکست و لندینگ پیج به‌این پلاگین بدهید. خویش این پلاگین به طور به طور کامل اتوماتیک هر مکان که آن عبارت را به شغل برده باشید برای شما لینک و پیوند سازی را ایفا خواهد بخشید.

 

در تصویر بالا نمایی از این پلاگین را مشاهده میکنید که به آسانی کیوردها و صفحه های تارگت معلوم گردیده اند. هم اینگونه میتوانید معلوم فرمایید که به عنوان مثال در هر کاغذ چندین عدد پیوند از هر کلمه و واژه کلیدی قرار بگیرد. به عنوان مثال در حالتی که Max Number AIL را عدد 2 تهیه نمایید و در یک نوشته ی علمی ده توشه واژه کلیدی «خرید بلیت هواپیما» را بیاورید، این پلاگین فقط دو واژه کلیدی ابتدا را پیوند می نماید.

پرسش: ایا پلاگین interlinks manager حقیقتا عمل می نماید؟

جواب: آری در مواقعی که ما تست کردیم این پلاگین حقیقتا برای بهینه سازی اعجاز آسا کار می نماید و تنها یک خلل در ارتباط این پلاگین وجود داراست. آن هم این میباشد که‌این پلاگین دیگر جزئی از تارنما شما گردد. یعنی دیگر هیچوقت نمی توانید این پلاگین را غیرفعال نمایید چرا‌که با این عمل ممکن میباشد که درجه خویش را از دست بدهید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 202 تاريخ : پنجشنبه 16 تير 1401 ساعت: 14:47


یکی‌از دیگر از مشکلات رایج بهینه سازی شغل های بی تجربیات، چک لیست سئو پیوند دهی به یک محتوا با انکر تکست های متفاوت و از یک مبدا میباشد. از آنجایی که میخواهند گوگل کل کلمه ها کلیدی آن محتوا را شناسایی نماید، از یک محتوا اما در وضعیت های گوناگون با این کلمه ها به ورقه متبوع پیوند میدهند. 

این شغل منجر کاهش رضایت مخاطب و UX تارنما می‌شود. خلال این گوگل فقط پیوند اولیه را به اکانت آورده و دارای اعتبار میداند.

 

6. از انکر تکست های گوناگون
از سایر نکات اصلی لینک و پیوند سازی داخلی وبسایت، به کارگیری از لغات کلیدی هم معنی یا این که LSI میباشد. تعدادی سال پیش برای پیوند سازی داخلی، فقط از یک انکر تکست به کار گیری می کردند. ولی امروزه می بایست مجموع کلماتی که محتوای متبوع با آن ها درجه داراست را برای لینک و پیوند سازی به کارگیری کنیم. 

با این فعالیت خیر فقط توان و بها آن ورقه را ارتقاء میدهیم، بلکه شک وتردید موتورهای کاوش را نیز نادر می‌کنیم.

 

پلاگین لینک و پیوند سازی داخلی وردپرس
پلاگین پیوند سازی داخلی وردپرس این چنین شغل می نماید که واژه کلیدی متبوع را در هر شیت به برگه مقصد لینک و پیوند می نماید. لینک و پیوند سازی به تعداد بالا بسیار طاقت فرسا و طولانی خواهد بود؛ ولی توصیه میکنیم تا حد قابلیت و امکان از این پلاگین به کار گیری نکنید. به دلیل آن که در بخش اعظمی از مواقع با لغات کلیدی نامرتبط به یک ورقه پیوند می‌دهد یا این که یک عبارت را برای چند ورقه در حیث میگیرد.

 

 در نقطه نهایی

 همان طور که گفتیم لینک و پیوند سازی داخلی به یوزرها وب سایت یاری می نماید تا بتوانند به صفحه ها دیگر هدایت شوند؛ هدایت مخاطب برای یافتن جواب سوالاتش اثر مثبتی در seo تارنما داشته و به ایندکس مجدد صفحه های بوسیله گوگل یاری می نماید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 255 تاريخ : چهارشنبه 15 تير 1401 ساعت: 14:56


در حالتی که صد در صد مطمئن نیستید که می بایست یک بک لینک و پیوند را نگه‌دارید یا این که خیر، همت فرمائید این سه پرسش را از خودتان بپرسید: چک لیست سئو آیا این ‌لینک و پیوند، مرتبط با اینترنت‌وبسایت اینجانب و بازدیدکنندگان آن میباشد؟

آیا این ‌پیوند هدفی فراتر از seo دارااست؟
آیا این ‌لینک و پیوند‌ میتواند برای تارنما اینجانب ترافیک ارگانیک ساخت و ساز نماید؟
درصورتی که پاسخ هریک از این سوالهای «خیر» بود، احتمالا عالی میباشد از شر آن بک پیوند خلاص گردید.

آیا می بایست بک پیوند‌ها راDisavow  کنیم؟
درصورتی که از طرف گوگل، manual actionهایی علیه وبسایت خودتان دارید یا این که فکر‌می‌کنید‌ در بعدی ممکن میباشد در گیر اینگونه مشکلی گردید، مطلقا بایستی ‌بک پیوند‌های بد را غیرفعال یا این که Disavow فرمایید. اما این طریق زمانی عالی میباشد که قابلیت و امکان حذف کردن لینک و پیوند‌ها وجود نداشته باشد. تا مکان ممکن عملکرد نمایید این لینک و پیوند‌ها را کاملا از روی وبسایت‌تان حذف نمایید. از جمله در صورتیکه میتوانید به مالک سایتی که به وب سایت شما پیوند داده، پست الکترونیک بزنید و از وی بخواهید لینک و پیوند شما‌را حذف نماید؛ قطعا این عمل را ایفا دهید. در غیر این شکل بایستی آن‌ها‌را Disavow نمایید. برای Disavow کردن بک پیوند‌ها، بایستی یک یا این که چندین آیتم از معیارهای تحت را داشته باشید:‌

بک لینک و پیوند‌هایی سبب ساز یک manual action گردیده‌اند، یا این که درنگ‌ می کنید در آجل سبب ساز آن خواهند شد.
می دانید که چند بک پیوند ساختگی،‌ بی‌چگونگی یا این که اسپم به تارنما خویش دارید.
‌لینک و پیوند‌های‌ بی‌چگونگی سبب افت عمده‌ای در مرتبه برگه شما گردیده‌اند.
با غیرفعال یا این که Disavow کردن، ‌لینک و پیوند‌‌ها از وبسایت اختلال‌ساز حذف‌ نمیشوند. در واقع، این فرایند به گوگل‌ میگوید که از این ‌پیوند‌ها دیده‌پوشی نماید (یعنی آن‌ها‌را در جايگاه‌بندی خویش قرار ندهد). گوگل‌ می گوید خزنده‌های صفحه های اینترنت «میتوانند فارغ از ارشاد مازاد نظارت نمایند که به کدام ‌پیوند‌ها اتکا دارا هستند»، ‌لینک و پیوند‌های متعددی را از تارنما‌های‌ بی‌چگونگی نادیده بگیرند

برای استعمال از این آیتم می‌بایست وارد اینترنت‌مستر تولز گردید و از قسمت advanced آن را گشوده فرمائید. از آنجایی که ممکن میباشد به صورت اتفاقی یا این که اشتباهی درخواست از فی مابین بردن بک‌لینکی را بدهید، گوگل تا ایفا شدن بی نقص عمل، سه پنجره هشدار به شما آرم می دهد. در متن این هشدار‌ها کارایی گردیده کاملا توضیح داده خواهد شد که در اکنون جاری ساختن چه کاری میباشید و این‌شغل چه تبعاتی درپی خواهد داشت. پنجره پایان جایی میباشد که شما نشانی لینک و پیوند متبوع را وارد می کنید و روی دکمه disavow links می‌زنید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 185 تاريخ : سه شنبه 14 تير 1401 ساعت: 14:28


۱- محتوای تکراری: ازآنجاکه هر ایمیل بوسیله موتورهای کاوش چک لیست سئو تحت عنوان یک کاغذ غیروابسته در حیث گرفته میگردد، ممکن میباشد چند ورژن از به عبارتی برگه ساخت‌و‌ساز گردیده به وسیله یک URL Parameter تحت عنوان محتوای تکراری در لحاظ گرفته خواهد شد. عامل این فرمان، این میباشد که ورقه‌‎ای که مبنی بر پارامتر URL تهیه و تنظیم میگردد، اکثر اوقات بسیار مشابه به شیت اساسی میباشد، در حالی که بعضی از پارامترها ممکن میباشد دقیقا به عبارتی محتوای مهم را بازگردانند.

۲- تلف کردن کرال باجت یا این که میزان دارایی خزش: محافظت ساختار URL بی آلایش بخشی از اصول باصرفه‌‏سازی URL میباشد. URLهای غامض با تعدادی پارامتر، URLهای مختلفی را ساخت خواهند کرد که به محتوای یکسان (یا این که شبیه) اشاره می‌نمایند. به گفته گسترش‌دهندگان گوگل، کرالرها ممکن میباشد تصمیم بگیرند که از هدر رفتن پهنای باند برای ایندکس کردن تک تک محتوای اینترنت‌وب سایت پرهیز نمایند و آن را تحت عنوان یک شیت بی‌بها و بی‎‌چگونگی نشانه‏گذاری کرده و به ورقه آجل بروند.

۳- همنوع خواری لغت ها کلیدی یا این که Keyword cannibalization: ورژن‌های غربال گردیده URL اساسی، به عبارتی تیم لغت ها کلیدی را غرض قرار می دهند. این دستور سبب ساز به رقابت صفحه های متفاوت برای سکو‌بندی یکسان میشود، که ممکن میباشد منجر خواهد شد کرالرها به‌این فیض برسند که صفحه ها غربال گردیده منفعت‌ای برای یوزرها ندارند و هیچ ارزشی به آنها اضافه نمی کنند.

۴- سیگنال‌های مرتبه‌بندی تضعیف گردیده: زمانی یک‌سری URL که به یک محتوا اشاره دارا‌هستند، پیوند‌های و اشتراک‌های اجتماعی ممکن میباشد به هر ورژن پارامتری از شیت اشاره نمایند. این می تواند کرالرها را سردرگم نماید، چون آن ها نمی فهمد کدام یک از صفحه های حریف را بایستی برای درخواست کاوش، جايگاه‌بندی نماید.

۵- خوانایی ضعیف URL: هنگام باصرفه‌سازی ساختار URL، ما ترجیح میدهیم URL بی آلایش و قابل فهم و شعور باشد. حرفه‌ای زمانبر از کد و اعداد، هیچ زمان نمی‌تواند این آسانی را ساخت نماید. یک URL پارامتردار برای یوزرها عملا قابل تلاوت وجود ندارد. زمانی URLهای پارامتردار در SERP‌ها، در یک روزنامه یا این که در کانال‌های اجتماعی اکران داده می شوند، اسپم و غیرقابل اتکا به لحاظ می‌رسند و سبب ساز می گردند یوزرها نتوانند روی برگه کلیک کرده و آنها را به اشتراک بگذارند.

شیوه مدیر URL Parameters برای داشتن یک سئوی بهتر
اکثر خطاها سئویی که در ابتدا معرفی کردیم، به یک استدلال اساسی اشاره دارا‌هستند: کرالینگ و ایندکس شدن تمامی URL‌های پارامتر گردیده. ولی خوشبختانه، اینترنت‌مستران در قبال ساخت و ساز بی‌نقطه پایان URL نو از روش ‌Parameters ناتوان نیستند.

برای داشتن یک URL Parameters بهتر، ما تگ‌گذاری مطلوب را پیدا می کنیم.

اعتنا داشته باشید: زمانی که URL‌های دربردارنده پارامترها محتوای تکراری و غیر اختصاصی به شخصی را اکران میدهند، (یعنی آن‌هایی که به وسیله پارامترهای غیرفعال URL ساخت میگردند) خطاها مختلفی برای seo به وجود میاید. این پیوند‌ها – و صرفا همین لینک و پیوند‌ها- نباید ایندکس شوند.

کرال باجت خویش را پژوهش فرمایید
کرال باجت شما، تعداد صفحاتی میباشد که ربات‌ها پیش از رفتن به صفحه ها دیگر، در وبسایت شما کرال می‌نمایند. کرال باجت هر اینترنت‌وب سایت گوناگون میباشد و مدام می بایست اعتقاد نتایج فرمایید که‌این دارایی را هدر نمی‌دهید.

متأسفانه، داشتن URL‌های قابل کرال شدن و نادر بها سبب اتلاف کرال باجت شما می شود.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 13 تير 1401 ساعت: 14:09


3. علامت‌گذاری اجتماعی (Social Bookmarking)
چگونگی و کمیت ترافیک ارجاعی که ارسال لینک و پیوند در اینترنت‌تارنما‌هایی چک لیست سئو مانند Reddit، Digg و StumbleUpon جذب می‌نماید، دیگر مانند قبلی وجود ندارد. درواقع، در شرایطی‌که تنهاً از این نحوه به کارگیری نمائید تنها بانس ریت اینترنت‌سایتتان بیشتر شود. به‌هرحال در حالتی که اسپم نباشد، آرم‌گذاری اجتماعی ضرری را متوجه شما نخواهد کرد، البته برای استحصال نتیجه ها عالی، صرفا از وب سایت‌هایی استعمال نمایید که با مخاطبان غرض شما تناسب دارا‌هستند. به‌تیتر‌نمونه، تصویب لینک و پیوند بلاگ یادگرفتن آشپزی یا این که پوشاک در پلتفرم‌های تصویر اساس مانند پینترست خوب خواهد بود.

 
4. پیوند‌گذاری در دایرکتوری‌های همگانی
دایرکتوری‌های همگانی پیوند اینترنت‌تارنما‌های متفاوت را گردآوری‌آوری و آن‌ها‌را مجموعه‌بندی می‌نمایند. مشکلی که‌این دایرکتوری‌های همگانی دارا هستند این میباشد که بیشتر آنان تنها با مقصود بک پیوند سازی تولید گردیده و عملاً کاربرد خاصی برای یوزرها ندارند. به‌علاوه، گوگل نیز نسبت به‌این اینترنت‌تارنما‌ها شدت فعالیت و سختگیری بیشتری به خرج می دهد.

 

قسمت چهارم: 5 بایستی و نباید درباره بک لینک و پیوند سازی
به به عبارتی ترتیبی که برای توفیق در هر فعالیتی بایستی از برخی از اقدامات جلوگیری و نکات خاصی را قطعاً پیاده فرمائید، در هنگام نرم افزار‌ریزی برای بک لینک و پیوند سازی هم موردنیاز میباشد که به می بایست و نبایدهای خاصی اعتنا داشته باشید که در اینجا به پنج آیتم از مهمترین آن ها اشاره میکنیم:

 

 

 
می بایست بک‌پیوند‌های متنوعی داشته باشید
در یکی مطالعاتی که با تحلیل یک ‌میلیون سود از جستجوهای گوگل در سال 2016 ایفا گرفت این‌طور سود‌گیری شد که تنها به دست آوردن بک لینک و پیوند از یک منبع خاص نمی‌تواند شایسته ترین تأثیر ممکن را داشته باشد؛ براین اساس می بایست از منابع و نحوه‌های متنوعی به کارگیری نمائید. اما تأکید بر این نکته حائض اهمیت نیز خالی از لطف وجود ندارد که هر لینکی نمی‌تواند منجر رویش اینترنت‌وب سایت شما خواهد شد، بلکه بایستی به سراغ منابع دارای اعتبار و پر طرفدار بروید و از تارنما‌های اسپم خودداری کنید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 116 تاريخ : يکشنبه 12 تير 1401 ساعت: 14:02


این نوع پیوند ها، پیوند هایی میباشند که سبب میشود کاربر به یک برگه ای چک لیست سئو بامحتوای ناقص هدایت گردد. در حالتی‌که در وب سایت خودتان از این صفحه ها داشته باشید، گوگل به مکان نشانه دادن آن شیت، خطای ۴۰۴ را به استفاده کننده اکران میدهد. پس یادتان باشد که به طبعً پیش از اینکه دکمه نشر محتوای خودتان را بزنید، آنالیز فرمائید که به یک شیت صحیح ارجاع داده باشید.

لینک و پیوند دادن داخلی به کاغذ ریدایرکت گردیده (Inteal link to redirected page)
هنگام ریدایرکت کردن یک شیت با ۳۰۱ (جابجایی مستمر) یا این که ۳۰۲ (جابجایی موقت) سبب ساز می شویم یوزرها و ربات های گوگل به نشانی نو برگه جابجایی داده شوند. پس می بایست پیوند هایی که از صفحه های دیگر به شیت ریدایرکت گردیده داده ایم را اصلاح و دستکاری کنیم. دادن پیوند به صفحه ها ریدایرکت گردیده سبب ساز می‌گردد اسپایدرها و خزنده های گوگل، حیران و سردرگم شوند. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجهً به اینگونه صفحاتی پیوند ندهید.

لینک و پیوند های داخلی فراوان در لندینگ پیج ها (Abundant inteal links in landing pages)
دادن پیوند های زیاد از صفحه های اساسی به صفحه ها دیگر، منجر می گردد که معیار بها و اعتبار کاغذ اساسی شما کاهش یابد. می بایست بدانید در حالتی که شما در صفحاتی از وب سایت خودتان که اعتبار و رنکینگ بالایی در گوگل بدست آورده اند، پیوند سازی داخلی فراوانی اعمال دهید، عملاً سبب ساز لطمه زدن به سئوی این برگه می‌شوید. پس یادتان باشد که تعداد لینک و پیوند های این صفحه ها را محصور کرده و فقط به صفحاتی پیوند بدهید که از نگاه موضوعی مربوط به آن باشند و بها آن را زیر نیاورند.

اصول و قواعد لینک و پیوند سازی چیست؟ معرفی ۱۱ اصل اصلی
۱- لینک و پیوند دادن مطالب مرتبط (Linking related content)

اولی و مهم‌ترین نکته در ساخت‌و‌ساز پیوند داخلی این میباشد که مطالب، صفحه های و وبسایت های مرتبط را به یکدیگر لینک دهید چون لینک مطالب مرتبط بسیار مؤثر میباشد. لینک و پیوند دادن به وبسایت های دیگر، شایسته ترین رویکرد برای به دست آوردن بک پیوند از آن وب سایت ها میباشد. (اما خیر در جمهوری اسلامی ایران) شما می بایست محتوای مربوط به یکدیگر را ساخت و لینک دهید. اما بایستی دقت داشته باشید که تیتر پست ها، یکسان نباشند چون دردسر داراست و بایستی کلمه ها کلیدی خودتان را seo نمائید.

۲- رئیس تعداد پیوندهای فرنگی (Managing the number of exteal links)

بایستی بدانید که چنانچه تعداد پیوندهای فرنگی بیشتر باشد، منجر کاهش چگونگی و اعتبار وبسایت شما میگردد. به این ترتیب حدالامکان عملکرد فرمایید از لینک و پیوند فرنگی معدود (۱ تا ۵ پیوند فرنگی در هر کاغذ) به کارگیری نمایید. ولی به حافظه داشته باشید که در شکل بایستگی، به طبعً از لینک و پیوند های فرنگی بیشتری به کارگیری نمائید.

۳- آشنایی استفاده کننده خویش (Know your audience)

شما با آشنایی مخاطبان خویش بر طبق سن، علایق و نیازهایشان، می بایست مشخص و معلوم نمایید که چه نوع محتوایی برای آن‌ها مداقه داراست. با آشنایی یوزرها و نیازهای آن‌ها، کارایی فرمایید محتوایی متناسب با نیاز آن ها ایجاد فرمائید. پس از انتخاب نوع محتوایتان، می بایست یک اپ وقتی مدون برای خودتان مشخص و معلوم کرده و طبق آن اپلیکیشن، محتواها را در وب سایت منتشر فرمایید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 197 تاريخ : شنبه 11 تير 1401 ساعت: 16:20

به جز موردها مرتبط با طراحی چک لیست سئو وب هنگام به کار گیری از تگ های هدینگ Heading می بایست به موردها موءثر در seo نیز دقت داشته باشید.

غرض به کارگیری از تگ های هدینگ Heading
غرض اساسی به کار گیری از تگ های هدینگ Heading تیم بندی محتوای تارنما با هدینگ های مختلف میباشد (H1-H6). یوزرها در صورتی‌که وب سایت شما از هدینگ ها Heading به صحت به کارگیری کرده‌با‌شد راحتتر با تارنما رابطه بر قرار می نمایند. و یوزرها برای اخذ مورد  محتوای صفحه ها وب سایت شما کافیست که سرتیتر بخش های متفاوت را بخوانند.

نکته ای که بایستی به آن دقت ویژه داشت این میباشد که تگ H1 از کلیه تگ ها اصلی خیس بوده و وظیفه آن این میباشد که به استفاده کننده بگوید که محتوای کاغذ بطور کلی در باره چه موضوعی میباشد.

انتخاب ساختار درختی صفحه ها بوسیله هدینگ ها
ساختار درختی در شیت شما در معنای آن میباشد که تگ H1 می بایست در اولِ برگه درج گردد و تگ H2 سپس و بعد از آن تگ H3  و به همین ترتیب تگ های H4 و H5 وH6 برای آنکه بتوان از مزایای تگ های عنوان در بهینه سازی بهره مند شد. بایستی از این ساختار پیروی نمایید.

لغت ها کلیدی در تگ های هدینگ Heading
کلمه ها کلیدی اولی حق تقدم در seo داخلی صفحه ها تارنما میباشد. هر seo کاری به خیر می‌داند که پیش از هر کاری بر روی seo وبسایت می بایست رسیدگی لغت ها کلیدی را به اجرا رساند. بعد از  یافتن شایسته ترین کلمه ها کلیدی برای محتوای صفحه های خویش بایستی این لغات کلیدی را طبقه بندی نمایید و براساس ترازو عنایت و رابطه هرمورد با واژه کلیدی مهم مد حیث در ورقه معیار تمرکز بر روی هر مورد از عبارات کلیدی را معلوم فرمائید. یکی‌از سفارش های اصلی در‌این سوژه این میباشد که واژه و کلمه کلیدی مهم صفحه ها را در متا تگ تیتر و تگ H1 به شغل ببرید. دقت داشته باشید که در متا تگ توضیحات نیز خوب میباشد از کلمه و واژه کلیدی به کار گیری نمائید. طبقه بندی کلمه ها کلیدی برای آنکه به قدرت در هنگام ایجاد محتوا برای تولید تمرکز بر روی آنان طراحی برنامه کرد نیز مداقه بالایی داراست.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 118 تاريخ : سه شنبه 7 تير 1401 ساعت: 13:51

لینک و پیوند به وب سایت های چک لیست سئو دیگر outbound links به شما یاری می نماید تا با ساخت‌و‌ساز لینک و پیوند به سایتی در حوضه عمل خویش به موتورهای کاوش زمینه مشاجره خویش را بگویید. سکو وب سایت شما می‌تواند با استعمال از لینک و پیوند به تارنما های دیگر بهبود یابد. خصوصیت های پیوند به وب سایت های دیگر:

برای موتورهای کاوش مشخص و معلوم می نماید که مورد محتوای شما درباره چیست. اینکار از روش رابطه زمینه محتوا و لینک و پیوند خروجی شکل میگیرد.
به تارنما شما قابلیت و امکان می‌دهد که با سایتی مرتبط در حوزه شغل خویش در باب باشد.
چه‌گونه به وب سایت های مرتبط پیوند بدهیم
در گوگل از امر related: your domain name.com به کار گیری فرمائید. گوگل تمامی وبسایت هایی را که در حوضه کار شما قرار دارا‌هستند را برایتان لیست خواهد کرد.

شما می توانید از این لیست برای تولید پیوند به کارگیری فرمایید.

وبسایت خویش را به مزرعه لینک و پیوند تبدیل نکنید
هنگامیکه سایتی به وبسایت دیگری لینک و پیوند میدهد به آن تارنما اعتباری جابجایی خواهد بخشید. این اعتبار می‌تواند برای تارنما مبدا و مقصد اثر گذار باشد. هرچه تعداد پیوند های خروجی یک ورقه بیشتر باشد این اعتبار فی مابین وبسایت های بیشتری تقسیم می‌شود. به این ترتیب ساخت‌و‌ساز تعداد متعددی لینک و پیوند به وب سایت های دیگر سبب ساز به کاهش اعتبار هر یک از این لینک و پیوند ها شود. عدد مشخصی برای تعداد لینک و پیوند به تارنما های دیگر نیست. البته کارشناسان seo توصیه میکنند که بیشتراز 10 لینک و پیوند از یک کاغذ به دیگر وب سایت ها ندهید.

به تارنما هایی که از آنان لینک و پیوند اخذ نموده اید پیوند ندهید
گوگل با تبادل بک لینک و پیوند مخالف میباشد و آن را طریق ای برای فریب خویش میداند. لذا می بایست از این شغل به شدت اجتناب کرد. به خاطر داشته باشید که دادن بک لینک و پیوند با واسطه نیز بوسیله گوگل جلوگیری کردن شد‌ه‌است. یعنی آنکه شما در یک بلاگ به تارنما مد لحاظ پیوند می دهید و آن وبسایت هم در ازای به شما لینک و پیوند می‌دهد. گوگل براحتی رابطه فی مابین این وبسایت ها را میتواند بیابد.

چه طور میتوان با لینک و پیوند دادن به تارنما های دیگر به اخذ پیوند برای تارنما خویش امداد کرد؟
شما میتوانید به پست نویسندگان غیر وابسته در تارنما ها پیوند دهید و از آنان بخواهید که از سایت دیگری به وبسایت و نوشته ی علمی شما لینک و پیوند بدهند.

نکته: برای تولید پیوند به وب سایت های دیگر استراتژی های مختلفی به وسیله seo کاران مطرح آورده شده میباشد. توصیه ما به کار گیری از لینک و پیوند به تارنما ها بعنوان رفرنس و منبع میباشد. گاهی این رفرنس می‌تواند برای رسیدگی بیشتر خواننده متن شما باشد و گاهی شما متن وبسایت اساسی را بابیان خویش و یا این که با ترجمه به گویش خویش ارائه داده اید.

ایتم محتوا در نظارت لیست seo
محتوای نسخه برداری
چگونگی محتوا
محتوای نسخه برداری یا این که محتوای تکراری
از معایب محتوای تکراری برای seo بسیار گفته ایم. ولی آیا میشود بطور ناخواسته محتوای تکراری ساخت‌و‌ساز فرمایید. به طبعً آری. یکی‌از دلایلی که seo در ظواهر معمولی و در کار بسیار بغرنج میباشد. همین مسائل میباشد. استفاده کننده ظاهراً محتوای تکراری ساخت‌و‌ساز نکرده اما موتور کاوش محتوای یکسانی را با تعدادی نشانی متعدد ایندکس نموده است و از دید گوگل وبسایت دارنده محتوای تکراری میباشد.

برای  خودداری از ساخت‌و‌ساز ایراد در صورتی گوگل محتوای صفحاتی از وبسایت را با نشانی های متفاوت ایندکس می نماید. می بایست با امداد پوشه  Robots.txt بازدارنده ایندکس شدن این صفحه ها و منابع گردید. در صورتی‌که هم برگه ای در تارنما خویش دارید که ناچارید در آن محتوای تکراری درج فرمایید کافیست که با یاری متا تگ Robots از ایندکس شدن آن پرهیز نمایید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 6 تير 1401 ساعت: 17:46


مداقه: seo لینک و پیوند های داخلی خیر‌صرفا به بازدیدکنندگان یاری می‌نماید چک لیست سئو تا شانس بازدید از دیگر صفحه های وبسایت شما در جهت رفع نیازهای خویش را داشته باشند؛ همینطور می توانند به کیفیت جنبش خزندگان موتورهای جست و جو در صفحه های وبسایت شما و تیم‌بندی آنان نقش موثری را اعمال نمایند. پس به صورت خلاصه لینک و پیوند داخلی سبب بهبود ایندکس شدن نشانی های سایت شما در حاصل میگردد.

از طرفی یکی مهم ترین سنجش های تعامل یوزرها “بانس ریت” میباشد و شما هر چه بانس ریت کمتری داشته باشید می‌اقتدار نسبتاً سود گرفت که لینک و پیوند سازی داخلی خیر و خوبی دارید. آیا شناخت با فاکتور اصلی بانس ریت دارید؟ نوشته ی علمی بانس ریت چیست ما‌را قطعا تحقیق فرمایید.

نکته قابل توجه: دقت داشته باشید که با ارتقاء سرعت وبسایت می توانید امداد متعددی به ریلکس‌خیس ایندکس شدن مطالب وب سایت فرمایید و همینطور با این فعالیت سبب ساز رضایت بیشتر و بهبود تجارب کاربری یا این که به عبارتی User Experience میان بازدیدکننده‌ها گردید. نوشته‌ی‌علمی User Experience چیست مطلقا میتواند برای تولید یک استراتژی seo در پیوند داخلی برای شما اثرگذار باشد.

از طرفی زمانی یکی بدترین خطا‌ها در لینک و پیوند سازی داخلی، پیوند کردن بیش تر از حد به کاغذ اساسی میباشد. و یا این که هنگامی نوشته ی علمی‌های یک وبسایت را پژوهش می کنیم لینک و پیوند‌های داخلی مقاله‌ها تازه بیشتر از لینک و پیوند های داخلی نوشته‌ی علمی‌های قدیم میباشد. و این نوع استراتژی بد در بهینه سازی که ناخواسته شکل می‌گیرد توان لینک و پیوند سازی داخلی را نماد نمی‌دهد و فقط انگار تنها از نام لینک و پیوند داخلی مصرف شده میباشد.

در‌این نوشته‌ی‌علمی به ۱۰ آیتم از موثرترین رازها درباره کارکرد پیوند داخلی از مبنا تا ماهر به‌مراد بهبود seo داخلی با تولید پیوند سازی اصولی بر روی وب سایت شما، بوسیله میزفا معرفی میشود.

اثر تعداد مقاله در پیوند سازی داخلی

التفات تعداد مطالب در لینک و پیوند سازی داخلی
یک کدام از مهم ترین جنبه‌ها در ایجاد کرد پیوند های داخلی و ساخت‌و‌ساز یک استراتژی در ایجاد کرد پیوند در دفعه اولیه داشتن مطالب کیفیت عالی میباشد.
بخش اعظمی از متخصص های seo این گزینه را یک کدام از مهم ترین فاکتورها برای پیوند سازی داخلی به صورت اصولی می دانند که به آسانی به شما قابلیت و امکان ایجاد کرد لینک و پیوند های داخلی را می دهد.
مطالب بیشتری که شما ساخت می کنید در گسترش چگونگی نصیب‌هایی که برای شما التفات بیشتری داراست؛ مطلوب‌خیس میباشد. پیش از اینکه شما آغاز به برقرار رابطه فی مابین مطالب کنید به معلوم کردن یک استراتژی قادر احتیاج دارید. این استراتژی قادر است در بهبود پتانسیل چگونگی لینک و پیوند های داخلی به‌کاربرده گردد.
استراتژی در ساخت محتوا و مطالب یعنی چه؟ یعنی داشتن یک اپلیکیشن کار کشته و منظم برای ایجاد محتوا و آنکه بدانید ماه بعد از آن چه چیزی قرار می‌باشد ایجاد گردد و قرار میباشد چه نوع به کارگیری ای گردد و به وسیله چه کسی ساخت می شود و چه مجال قابل قبولی تکثیر پیدا می‌نماید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 119 تاريخ : يکشنبه 5 تير 1401 ساعت: 14:13


هنگامی که شما قصد دارید بک لینک و پیوند به تارنما خویش اضافه نمایید بایستی چک لیست سئو توجه داشته باشید که اثر بک لینک و پیوند در کدام موردها میتواند برای تارنما شما خوب باشد؟ از جمله اخذ بک پیوند از سایت های همکار که در قضیه خبری در درحال حاضر عمل می‌باشند و موضوعی مربوط به وب سایت شما دارا هستند برای وبسایت های تخصصی میتواند اثر بسیار متعددی داشته باشد. همینطور بایستی توجه داشته باشید که اخذ بک لینک و پیوند از شبکه‌های‌عمومی برای استحصال و کارهایی که مخاطبین آنان همگی اشخاص یک جامعه می باشند میتواند مورد ای مطلوب به شمار رود. در کل می قدرت خاطرنشان کرد که ضمن طرز های مجانی و فارغ از هزینه ای که برای اخذ بک لینک و پیوند وجود دارااست مانند شبکه های مردمی یا این که سایت اشتراک گذاری پیوند وبسایت ها، شما میتوانید از طریق های دیگری مانند ریپورتاژ یا این که آگهی از روش وب سایت های دیگر برای استحصال بک لینک و پیوند به کارگیری نمایید. اثر بک پیوند در هریک از طریق هایی که گفته شد میتواند به شما یاری دهد تا در کوتاه ترین فرصت بتوانید یک وب سایت برنده با بیشترین استفاده کننده و با مرتبه مطلوب داشته باشید.


اثر گذاشتن بک پیوند در محتوا
اثر بک پیوند فقط در اخذ بک پیوند از وبسایت های دیگر وجود ندارد و گوگل کراول بیشتر در‌پی وبسایت هایی میباشد که جامعیت را مراقبت کرده و با دیگر وب سایت ها همیاری دارا‌هستند، این فعالیت قادر است به یک کاربر نیز در اخذ داده ها مطلوب امداد شایانی کند که بتوانند داده ها متبوع خویش را اخذ نمایند. پس وقتی که می‌خواهید از بک لینک و پیوند برای seo و سئوی وب سایت خویش استعمال نمایید، بایستی توجه داشته باشید که‌این لینک و پیوند ها می‌توانند در محتوای قرار گرفته بر روی سایت شما نیز وجود داشته باشند. در مجموع می قدرت ذکر کرد که کلیه وب سایت ها میتوانند با اخذ بک لینک و پیوند یا این که به کارگیری از پیوند های بقیه تارنما ها، seo قابل قبولی از وب سایت خویش داشته باشند. در شرایطی که که سوالی در این باره داشته باشید می‌توانید با کارشناسان با تجربه در مسئله seo و بک پیوند رابطه برقرار کرده و داده ها با جزییات بیشتر را اخذ نمائید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 171 تاريخ : شنبه 4 تير 1401 ساعت: 14:36


لینک و پیوند سازی و پیوند شما قادر است به طور داخلی باشد البته به هیچ وجه چک لیست سئو پیوند سازی داخلی یعنی چه؟ لینک و پیوند داخلی به لینکی گفته میگردد که زنجیره ای که شما اتصال می دهید در میان صفحات وبسایت خودتان باشد یعنی یوزرها با کلیک بر روی لینکی که شما ساخته اید از یک ورقه تارنما شما وارد یک کاغذ یگر از وبسایت خودتان شوند که در‌این نوع پیوند هیچ اتفاقی در بیرون برگه شما رخداد نمی افتد.

و مجموع آن تنها و تنها در وبسایت شماست و استفاده کننده را در صفحه ها متفاوت وبسایت خویش پند میکنید که درین نوع پیوند سازی میتواند امداد متعددی در بهبود مرتبه صفحه های گوناگون تارنما شما بکند و روشی تاثیرگذار در سئوی وب سایت شما میباشد.(برای داده ها بدون نقص از پیوند سازی داخلی به‌این برگه مراجعه‌کنید)


ایجاد کرد لینک و پیوند داخلی

لیک سازی فرنگی
یکی از دیگر از شاخه های لینک و پیوند سازی، لینک و پیوند سازی فرنگی میباشد در‌این نوع پیوند سازی یک کاغذ و یک وبسایت که سوا تارنما شما میباشد یک پیوند به شا میدهند یعنی در یک کدام از صحه های تارنما خویش یک لینک و پیوند در بین وبسایت خویش و شما برقرار می نماید که یوزرها تارنما خویش را به تارنما شما ارشادوراهنمایی می نماید که به‌این نوع لینک و پیوند سازی پیوند سازی فرنگی میگویند.

بعضا از وب سایت های مشهور برای اینه در تارنما خویش به شما پیوند بدهند ممکن میباشد هزینه ای اخذ نمایند و از این شیوه درآمدی ساخت‌و‌ساز کرده اند. مثلا: در صورتیکه اینجانب در اینجا به گوگل یک لینک و پیوند بدهم، در واقع به نوعی برای گوگل یک لینک و پیوند سازی فرنگی کردم که می دونم به شدت گوگل به آن نیاز داراست. اما دورازشوخی همگی ی وب سایت ها به پیوند سازی فرنگی احتیاج دارا‌هستند حتی گوگل هم بدین قضیه مستلزم میباشد.(پیوند سازی فرنگی و شیوه ی تشکیل داد آن)


تشکیل داد پیوند فرنگی

پیوند سازی اصولی
در لینک و پیوند سازی اصولی باد تعدادی نکاتی را رعایت نمایید که می شود به نگهداری تعادل فی مابین پیوند های داخلی و فرنگی اشاره نمود یعنی شما یک تعادلی را نگهداری فرمائید یعنی خیر در یک برگه خیلی لینک و پیوند داخلی به کار گیری فرمائید خیر خیلی لینک و پیوند فرنگی که یک حدی را رد نماید، در برخی موقعیت برای بالا بردن یک لندینگ می قدرت یک یه خرده مقدار پیوند ها را بیشتر کرد و فشار بیشتری به آن وارد کرد اما این قضیه قادر است به طور استثنا باشد خیر به طور دائمی.

نکته ی دیگر در پیوند سازی اصولی می شود به تناسب پیوند ها اشاره نمود یعنی مطلقا شما می بایست برای مثال به لندینگ های سایتتان از سایر صفحات بیشتر پیوند بدهید که گوگل متوجه خواهد شد لندینگ های شمارا که به‌این قضیه می قدرت تناسب میان لینک و پیوند ها اظهار‌کرد. قضیه آجل می شود به تداوم لینک و پیوند ها اشاره نمود یعنی شما در محتوا هایی که می‌گذارید به طور متداول می بایست در آنها از پیوند های داخلی و فرنگی به کار گرفت که گوگل ببیند که شما به طور تداومی از لینک و پیوند ها به کارگیری می‌کنید.

قضیه آتی که می بایست در پیوند های اصولی به آن بپردازیم، سبک پیوند ها میباشد یعنی شما می بایست یک تعادلی فی مابین لینک و پیوند های follow و nofollow برقرار فرمایید یعنی خیر کلیه ی لینک و پیوند ها follow  باشد و خیر تمامی ی لینک و پیوند ها nofollow باشد، این یک کدام از نکات اساسی در تشکیل داد پیوند اصولی میباشد.

شما مدام به 25% لینک و پیوند نوفالو نیاز دارید که گوگل حس نکند، شما برای به دست آوردن بک پیوند هزینه نموده اید.

چک لیست سئو...
ما را در سایت چک لیست سئو دنبال می کنید

برچسب : چک لیست سئو, نویسنده : mohammadsrc seochecklist بازدید : 153 تاريخ : چهارشنبه 1 تير 1401 ساعت: 16:04